Monday, November 2, 2009

Ajmeeeee........njoki od tikve

1104



Evo proslo je vec skoro mjesec dana od mog zadnjeg posta, a proletilo mi je tako brzo da nisam skoro ni osjetila,
Mislila sa se javit za tjedan najdalje ali oduljilo se nekako.
Nasa mjesecna igra Ajme koliko nas je kojoj je ovaj mjesec domacica bila Gaga sa bloga moje grne a tema ˝tikva, bundeva˝ je zavrsila prije 2 dana, a ja kasnim po obicaju.
Znala sam da ce mi ovaj mjesec nekako biti pretrpan pa sam zato ovaj mjesec radila malo pametnije nego sto mi je inace obicaj,
nisam cekala zadnji dan vec sam zadanu temu obradila odmah na pocetku mjeseca,
al nekako nikako da uhvatim vremena da objavim post.
Radila sam njoke od tikve, inace recept koji sam davno postavila na stranice Coolinarike,
za moj ukus odlican recept,
okus lagano sladkast, a tekstura pahuljasta,
savrseno.
Inace, kod nas u Neretvi se tikva ili bundeva ne jede,
kazu da je to hrana koja se daje jedino svinjama,
nije mi namjera ovim nikoga uvrijediti, vec vam samo zelim objasniti kako ovdje sigurno 99% ljudi gleda na tikvu.
Čak je i svecenik proslu nedjelju, necete vjetovat, rekao istu stvar sa oltara....
ja ostala van sebe,
al valjda cu se morati priviknuti na puno toga, ovo je valjda samo pocetak :lol::lol:
Imam u planu ovih dana napraviti juhu od tikve za mog tatu koji je inace jako cudan po pitanju hrane,
al naravno, nece smjeti saznati od cega je juha napravljena.
A čovjek obozava guste juhe.....
nedavno ih je otkrio i odusevio se ;)
Javit cu vam u svakom slucaju kako je to proslo,
bit ce interesantno :lol::lol:
I da ne duljim dalje, evo napokon i recepta.

Potrebno je:
750 g ociscene i narezane tikve
2 zlice maslaca
1 1/4 solje brasna
1 zumanjac
sol i papar
100g maslaca
2 zlice timijana
crnog papra
po zelji nastruganog parmezana

Tikvu ocistiti ,narezati na komadice i staviti u vrelu vodu.
Kuhati dok ne omeksa.
Skuhanu tikvu procijediti i propasirati ,a zatim sa maslacom vratiti propasiranu tikvu u zdjelu u kojoj se kuhala i lagano dinstati dok voda ne ishlapi.

998

1009

Posoliti i popapriti.
Dodati zumanjak i brasno,kuhacom lagano izmijesati i staviti na lagano pobrasnjenu radnu plohu,lagano izraditi smije se dugo mijesiti jer ce njoke
ostati zilave, iskidati na komadice i oblikovati njoke .

1059

1078


Kuhati u kljucaloj zasoljenoj vodi u nekoliko tura,a kada isplivaju na povrsinu vaditi sa supljom kasikom.
Iscijediti i staviti sa strane dok se druge skuhaju.

U medjuvremenu skuhati sos tako da na laganu vartu stavimo maslac i timijan da se kuha dok ne dobijemo zlatnu boju.
Ugasiti i dodati njoke,lagano protresti i servirati sa parmezanom i sa svjeze mljevenim crnim paprom.

Mora se paziti da se njoke dugo ne mijese jer ce upiti previse brasna i ostat ce jako tvrde i zilave.
Ova smijesa treba biti mekana.
Posluziti kao predjelo za 4 osobe ili samostalno jelo uz salatu za dvije osobe.
Moze se zamrznuti isto kao i druge njoke a tada ih kuhamo smrznute jer ako se razmrzavaju pa kuhaju,postanu jako vodne,izgube oblik i ne izgledaju privlacno.

1136

Ovo je moja ulaznica za Ajme koliko nas je.
Dobar tek!!!

23 comments:

Dragana Pušica - Moje Grne blog November 03, 2009 12:19 PM  

Nikad nije kasno Branka :)
Dodala sam link i sliku kod mene u post.

dalmacija moja inspiracija November 03, 2009 2:22 PM  

ovo maran provat...da ajme...ma ludilo...

Snježana Cetina November 03, 2009 5:29 PM  

Krasne su, ali kod mene tikvu neće nitko ukusit, jedino da napravim kao ti pa ne kažem od čega je jelo ;)

cosmo2503 November 03, 2009 7:34 PM  

Draga Branka, dobro se vratila. nadam se da je srce sada na mjestu. Ti si poznata kraljica od njoka i ove su jednostavno savršene.
Čovječe, ne znam šta je trebalo svećeniku da za tikvu kaže da je hrana za svinje. Jasno mi je da su i zašto protiv Halloweena, ali zašto protiv tikve?!? Nevjerovatno.

Un Mondo di Sapori November 03, 2009 7:41 PM  

Branka, ova prva slika njokića u pripremi (u brašnu na radnoj površini) mi je fantastična!!!! krasni njokići.... Još jednom ti želim dobrodošlicu doma!! Pozdrav, mmmary

Josipa November 03, 2009 8:37 PM  

njokice izgledaju prekrasno! ona prva fotka mi je fantastična i jako mi se sviđa ova pravica za njoke! kod nas u slavoniji postoje bundeve koje se daju svinjama i ja te obično ne jedem iako vjerujem da nema ništa loše u njima... ja obično kupim onu butternut tikvu, nekako mi je ona baš fina... a ovom svećeniku se ne mogu prečuditi... kojim povodom je to uopće rekao? nije valjda halloween?

dvi ribe dva kumpira November 03, 2009 9:15 PM  

Hvala drage moje ;)
Da, povod je bio prica o halloween, ne znam oko cega uopce velika frka, to je za mene jos jedna djecija.....ne znam ni kako bih se izrazila,
mozda jos jedan djeciji razlog za zabavu,
meni to apsolutno nista ne predstavlja.
Ja , mada sam vjernik, na hallowen gledam kao na bezazlenu djeciju zabavu, nista vise od toga, tako da me ova propovjed nekako bas ˝zatekla˝,
cini mi se da preozbiljno shvacamo neke stvari.
Cosmo draga, za sada m je jos srce na pola tu, al o tom u drugom postu ;)

Ljiljana November 04, 2009 1:32 AM  

O kako su lepe. I ja se resavam da ih napravim, bundeva inace sada na sve strane. Jako lepo izgledaju.
Pozdrav :))

Snjezana November 04, 2009 9:56 AM  

oho, evo mi je
gnocchi izgledaju super. jel' nam se to vracas u blogerske vode?

Andrea November 04, 2009 10:46 AM  

Drago mi je da si opet s nama. Nadam se da si se smjestila i da se pomalo navikavaš na "novu" sredinu.
Njoke izgledaju i zvuče fantastično. :)

dvi ribe dva kumpira November 04, 2009 12:04 PM  

Hvala cure ;)
Vracam se polako, nisam imala kompijuter a ni vremena da budem iskrena,
privikavam se polako, valjda ce sve bit OK.
Nadam se ;)

romantales November 04, 2009 3:12 PM  

Ako sam dobro razumjela vratila si se u Hrvatsku? Želim ti sve najbolje, prvenstveno da se ne razočaraš.
Ovaj recept ću definitivno, možda već ovog tjedan isprobati. Pretpostavljam da je za početak bitno omekšati tikvu, pa ću to pokušati pečenjem u rolu, bez kuhanja, tako da ne bude vodenasta tikva ... uglavnom javit ću kad isprobam. Inače, ja jako rado pripremam tikvu, u rolu pečenu s krumpirima ili narezanu na ploške, posutu mrvicamai solju i pečenu "na suho" u rolu, a najviše volim rižoto od tikve i gorgonzole.

Branka November 09, 2009 10:12 AM  

draga imenjakinjo, dobro došla doma ! :-). Veselim se da si opet na blogu a još više tvojim novim receptima i prekrasnim slikama sa kojima nas počastiš :-): ovo sa bundevom je super, ja je nisam još nikada radila ali kako je krenulo isprobati ću je uskoro.

dvi ribe dva kumpira November 10, 2009 7:35 PM  

Draga imenjakinjo, hvala ti na dobrodoslici ;))
drago mi je vidjeti te medju nama :))

damijenestoslatko November 13, 2009 1:55 PM  

izgledaju super! nisam jos nikad probala njoke od tikve, ali druge stvarcice s tikvom mi se svidjaju pa vjerujem da bi mi i ovo bilo po volji :)

Shangri La Food November 26, 2009 9:16 PM  

A.. ja stavrno kasnim sa svime.. prvo dobro nam došla i želim ti puno puno sreće i brzo privikavanje. Sigurno će sve biti u redu, samo polako..

Njokići su super

romantales December 10, 2009 7:37 PM  

Branka ja sam svoje njoke napravila, ali sam ih pekla u pećnici kao što sam ti najavila. Nakon toga, nije bilo potrebe za kuhanjem s maslacem jer nisu bile vodenaste od kuhanja, već sam ih samo pasirala, dodala žumanjak, maslac i brašno.
Meni su se njoki dopali, mislim da ću ih sljedeću puta napraviti s umakom od gorgonzole, ali sam htjela pitati - kada govoriš o mekanoj smjesi, koliko je ona zapravo mekana? Meni se čini da je moja bila jako mekana, tako da nisam htjela raditi manje njoke kao inače, već sam napravila malo veće. I da li se ova smjesa trebala napraviti s toplom tikvom (kao kad se rade njoki od krumpira) ili s hladnom. Sve ovo te pitam u nadi da će mi sljedeći puta biti lakše raditi ove njoke, jer smjesa je uistinu mekana, u strahu da ih ne napravim pretvrdima nisam dodavala puno brašna.

Barbara December 14, 2009 11:31 AM  

Pozdrav! Njoki su prekrasni! I ja sam veliki ljubitelj tikva, bundeva i buča. Često smisljam nove recepte, dapače. Nedavno sam radila njoke, ali pola-pola s krumpirom jer nisam imala dovoljno tikve. Ali ja sam tikvu pekla u pećnici da se smekša jer tako izgubi više vode, pa sam je zatim izmiksala. Jesi li to probala? Ja ću slijedeći put isprobati ovu metodu sa kuhanjem.
Puno hvala na receptu!
I još nešto - blog je prekrasan! Već je u linkovima!
Barbara

dvi ribe dva kumpira December 16, 2009 7:09 PM  

Romantales, smjesa bude jako mekana,
Ja sam probala par puta dodati samo malo vise brasna....cisto zbog lakseg oblikovanja, i bile su mi gumenkaste.
Sljedeci put cu i ja peci u pecnici kao sto si ti napravila.
Barbara, mijesanje je odlicna ideja,
ja tako nekada napravim pire,
Hvala na komentarima :)

Snjezana December 25, 2009 2:01 AM  

draga moja koke, sretan ti bozic i bozicni blagdani!:)))
nadam se da ces nam se vratiti uskoro u bloggerski svijet!:)

dvi ribe dva kumpira December 29, 2009 10:53 PM  

Draga Snjeze, hvala ti :)))
Najljepse zelje i tebi i tvojoj obitelji ;)

The Vickster January 22, 2010 1:11 AM  

Wow, all of your food looks DELICIOUS! What great photos! I will be trying some of your recipes for sure! I tried to follow your blog, but there is something wrong on your site that won't let me. Check out my blog if you like too! vickstercooks.blogspot.com

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP